Pojišťovna uhradí hubení hmyzu a škůdců: Kdy a jak na to
Když pojišťovna pošle deratizátora
Pojištění domácnosti dnes není jen o rozbitém okně nebo vytopené koupelně. Zahrnuje i asistenční služby, které se hodí ve chvíli, kdy vám po bytě začne pochodovat něco, co tam rozhodně nepatří. Vosí hnízdo pod střechou, štěnice v posteli nebo myši ve sklepě - to všechno už dávno neřeší jen zoufalý majitel s lopatkou a sprejem. Stačí zavolat na linku pojišťovny a přijetí odborníka bývá otázkou hodin.
Co vlastně pojišťovna zaplatí
Většina pojišťoven má balíčky asistenčních služeb, které kryjí výjezd odborníka, diagnostiku a samotný zásah. Typicky jde o deratizaci, dezinsekci nebo dezinfekci – tedy hubení hlodavců, hmyzu, plísní a dalších nepřátel domácí pohody. Někdy se přidává i následná kontrola nebo opakovaný zásah, pokud se potvory vrátí. Limit bývá stanoven buď částkou (třeba do 10 tisíc korun ročně), nebo počtem výjezdů zdarma.
Kdy volat asistenci
Vosí hnízdo na balkoně? Štěnice v ložnici? Právě v těchto případech asistence pomůže. Pojišťovna zasáhne i při výskytu hlodavců, dřevokazného hmyzu nebo plísní, pokud ohrožují zdraví nebo bezpečnost obydlí. Každá pojišťovna má svá pravidla, ale obecně se jedná o akutní situace, ne o preventivní zásahy typu „jen pro jistotu“.
Jak na to krok za krokem
První krok? Zavolat na asistenční linku. Telefonní číslo je ve smlouvě nebo v klientské zóně. Operátor chce slyšet, co se děje, a zkontroluje, zda zásah kryje vaše smlouva. Pojišťovna následně objedná specializovanou firmu – na vlastní pěst zásah neobjednávejte, mohli byste narazit na problém s úhradou. Pokud je třeba, doložíte fotku, fakturu nebo potvrzení o zásahu.
Na co si dát pozor
Tady se láme chleba. Limity plnění se liší – někde je strop na zásah, jinde roční maximum. Počet výjezdů bývá omezený, typicky dva ročně. A pozor na výluky: pokud máte ve sklepě kolonie myší, protože jste půl roku nezavírali dveře, pojišťovna nejspíš odmítne platit. Stejně tak zásahy bez předchozího schválení. Čtěte podmínky, ať vás později nepřekvapí věta „tento případ není kryt pojištěním“.
Kdo asistenci nabízí
Nabídka je dnes široká. Generali Česká pojišťovna má v rámci asistenčních služeb deratizaci i dezinsekci. Kooperativa pokrývá zásahy při výskytu hmyzu i hlodavců. Allianz je nabízí ve svých nadstandardních balíčcích a ČSOB Pojišťovna má pomoc se škůdci součástí majetkového pojištění. Všichni ví, že potkat doma štěnici nebo sršně není jen nepříjemné - je to problém, který chce rychlé řešení.







